Wat ga je doen?
Als Financieel Vastgoed Adviseur ben je bij DUWO de specialist op het gebied van vastgoedwaardering, rendement en bijbehorende data. Je hebt een adviserende rol bij acquisitie en projectontwikkelingen met daarbij een scherp oog voor financiële beleidsaspecten. Met zo’n 200 miljoen aan investeringen per jaar ligt er voor jou ook een rol bij de toenemende financieringsbehoefte van DUWO, de reguliere treasury werkzaamheden pak je in samenwerking op. Waar het bijzondere vraagstukken betreft, zoals een Activa Passiva Transacties, fungeer jij met jouw ervaring als financieel projectleider. Daarnaast draag je als generalist bij aan het realiseren van de Planning & Control cyclus, zoals jaarrekening, dVi, meerjarenbegroting en dPi.
Je maakt onderdeel uit van het Planning & Control team van de afdeling Financiën. Je onderhoudt een nauwe samenwerking met de afdeling Vastgoed, externe taxateurs en samenwerkingsverbanden. Je adviseert organisatie breed op waarderingsvraagstukken aan o.a. (vestigings)directeuren, ontwikkelmanagers en projectleiders. Als hoofdverantwoordelijke van alle vastgoedwaarderingen verbeter je de processen, tooling (TMS, Benchemark) en interne kennis(deling).
Hoe VER ben je?
Om deze functie tot een succes te maken, beschik je over:
- Een afgeronde HBO of WO opleiding in de richting van Vastgoed, Economie of Finance.
- Ervaring op het gebied van vastgoedwaardering, advisering en informatievoorziening.
- Je bent bekend met administratieve organisatie (AO), interne beheersing (IB) en risicomanagement.
- Je hebt strategisch inzicht en kunt adviseren over en actief bijdragen aan procesverbeteringen.
Welke werkzaamheden kan je nog meer verwachten?
- Opstellen van complexere financiële analyses, scenario analyses, specificaties en controles.
- Opstellen van in- en externe financiële verantwoordingsrapportages en prognoses.
- Verbeteren van financiële en administratieve processen rondom vastgoedwaardering en rendement.
- Verantwoordelijk voor de vastgoedwaarderingsprocessen binnen DUWO en de coördinatie daarvan.
- Uitvoeren van projectwaarderingen voor acquisities, nieuwbouwontwikkeling en investeringen in bestaand bezit.
- Onderhouden van goed contact met de externe taxateurs, tooling-/softwareleveranciers, relevante vakspecifieke netwerken en andere corporaties.
- Je signaleert en adviseert over marktontwikkelingen, kansen en risico’s en impact voor DUWO.
Wie ben jij?
Jij bent een ambitieuze professional met een positieve houding en een intrinsieke motivatie voor een adviserende rol op het snijvlak van vastgoed en financiën. Je hebt het vermogen om snel en accuraat oordelen te vormen op basis van beschikbare informatie en neemt weloverwogen beslissingen, zelfs in complexe situaties. Daarnaast beschik je over sterke analytische vaardigheden om problemen te identificeren, te begrijpen en op te lossen. Je bent integer, betrouwbaar en enthousiast om in vrijheid en met verantwoordelijkheid, samen met een gedreven team, stevige uitdagingen aan te gaan.
Wat zijn de arbeidsvoorwaarden?
Bij DUWO krijg je de ruimte om je werkzaamheden op jouw eigen manier te organiseren, zowel thuis als op kantoor (op een historische plek in Delft). Naast een arbeidscontract voor een jaar met de intentie deze om te zetten naar een vast dienstverband en een aantrekkelijk salaris (salarisschaal K volgens de CAO Woondiensten), van minimaal
€ 4.804,- tot maximaal € 6.493,- bieden zij:
- Een uitdagende werkweek van 32-36 uur (incl. mogelijkheid tot 4x9);
- 27 vakantiedagen, 8% vakantiegeld en 3% eindejaarsuitkering;
- Volop kansen voor persoonlijke en professionele ontwikkeling o.a. door het aanbieden van een jaarlijks ontwikkelbudget;
- Een goede pensioenregeling met een werkgeversbijdrage van bijna 70 %;
- Elk jaar krijg je een persoonlijk scholings- en ontwikkelbudget (t.w.v. € 900,- per jaar o.b.v. 36 uur per week)
Wat kun je verwachten van onze opdrachtgeVER?
Met de student als klant werken circa 200 DUWO-medewerkers elke dag aan een belangrijke stap in het leven van deze jongeren: uit huis wonen. En met een tekort aan woningen is dat een grote uitdaging. Als stichting heeft DUWO een maatschappelijke taak om dit tekort terug te dringen en zetten zij zich dagelijks in voor het verzorgen van voldoende woningen, waarin het fijn wonen is. Daarnaast zitten de klanten van DUWO in een bijzondere en spannende levensfase en verwachten ze veel van hen. Om de studententijd te faciliteren is klanttevredenheid het belangrijkste speerpunt van DUWO en willen zij ook binnen 'corporatieland' vooroplopen in de digitale klantbeleving.
De circa 34.000 DUWO-woonruimten, soms op hele unieke locaties, zijn heel erg divers en kennen veel verhuisbewegingen. Dit brengt in combinatie met een grote verduurzamingsopgave van DUWO's portefeuille een grote dynamiek binnen het bedrijf. DUWO is weliswaar een non-profit organisatie, maar het resultaat telt wel bij DUWO. Daarom hebben medewerkers van DUWO veel vrijheid om hun werk naar eigen inzicht uit te voeren, de samenwerking met collega's van andere afdelingen en vestigingen actief op te zoeken en Best Practices met elkaar te delen. Binnen DUWO heerst een informele en open werksfeer, met ruime mogelijkheden om de 'work-life balance' goed in te richten.
Kijk voor meer informatie over DUWO op duwo.nl